Hulstein Consultancy
Hulstein Consultancy
  • Home
  • Over ons
    • Ons team
    • Onze aanpak
    • Visie en Kernwaarden
  • Diensten
    • Consultancy
    • Project- en Interim management
    • Training en coaching
  • Onze expertise
    • Transities Sociale Domein
    • Procesoptimalisatie / Lean Management binnen Sociaal – én Ruimtelijk domein
    • Bedrijfsvoering & Dienstverlening
    • Grip op (Keten) Samenwerking
  • Nieuws
  • Contact
MENU CLOSE back  

Bedrijfsvoering & Dienstverlening

You are here:
  1. Home
  2. Bedrijfsvoering & Dienstverlening

De noodzaak van samenhangende, integrale en innovatieve dienstverlening neemt de komende jaren toe.  Efficiënte en vraaggerichte dienstverlening krijgt pas vorm wanneer deze wordt benaderd vanuit de keten.

De transformaties in het sociaal (en ruimtelijk) domein zijn voor een groot deel een verandering van bedrijfsvoering. In een getransformeerd sociaal domein is bedrijfsvoering niet meer iets van vooraf of achteraf, maar onmisbaar en geïntegreerd in het hele proces. Het vraagt om daadkracht, aanpassing en vernieuwing. Met de drie decentralisatie zijn er voor de bedrijfsvoering dus een flink aantal nieuwe uitdagingen en verantwoordelijkheden ontstaan.

Of het nu gaat om financiën, processen, informatiemanagement of nieuwe netwerken, de oplossingen worden gevonden in bedrijfsprocessen.

De decentralisaties in het sociale domein brengen de samenwerking tussen gemeenten, zorginstellingen en maatschappelijke organisaties naar een hoger niveau.

Zorg dat u de uitdagingen het hoofd biedt en de juiste sturing en advies kan blijven geven. Op het juiste moment, efficiënt, resultaatgericht en met gezag.

De inrichting van een toekomstbestendige bedrijfsvoering & dienstverlening is volgens ons de weerslag van de visie op dienstverlening, het is een samenspel tussen cultuur en gedrag, vastgestelde dienstverleningsniveaus, organisatiedoelstelling, primaire bedrijfsprocessen, communicatie, ICT en ketenpartners. De rol van de gemeente zal hierbij steeds meer komen te liggen bij het voeren van de regie om mensen te activeren en te ondersteunen op weg naar zelfredzaamheid.

Hulstein Consultancy ondersteunt hierbij op het snijvlak van organisatie, bedrijfsvoering en ICT:

o   Bestuur en organisatie

Onze professionals hebben jarenlange ervaring met verandertrajecten. Vanuit hun expertise staan ze publieke organisaties ter zijde bij het effectief uitvoeren van nieuw of gewijzigd beleid. Zij geven strategisch advies en brengen dat desgewenst meteen in praktijk. Meer en meer verbinden onze strategen publieke organisaties tot succesvolle ketensamenwerkers.

o   Bedrijfsvoering en financiën
Stevige specialisten en business controllers verbeteren primaire en financiële processen bij organisaties in het publieke domein. Zij vergroten het inzicht in bedrijfsprocessen en ondersteunen bij (keten)samenwerking, adviseren over de inrichting van de administratieve organisatie en de planning- en controlcyclus.

o   Informatievoorziening en ICT
We bieden ondersteuning bij het invullen van uw informatiebehoefte.Onze experts maken de voors en tegens van de nieuwste technologische en marktontwikkelingen inzichtelijk en toepasbaar in elke situatie. Op strategisch, tactisch en operationeel bij onze partners in het publieke domein.

o   Sociaal domein
Onze verbinders begeleiden partners in het sociale domein bij transitie-trajecten en transformatie-projecten. Naast deze veranderopgaven ondersteunen onze specialisten publieke organisaties bij opgaven op het gebied van werk, inkomen en zorg.

De vele veranderingen in het Sociale en Zorgdomein volgen wij op de voet. Graag gaan wij met u hierover in gesprek en met onze samenwerkingspartners op zoek naar passende antwoorden, oplossingen en praktijkervaringen.

  •  Klant Contact Centrum 

Gemeenten streven naar een vraaggerichte  en geïntegreerde dienstverlening richting burgers en bedrijven. Vanuit de baliemedewerker en op de website, maar ook telefonisch vanuit het Klant Contact Centrum. Aanknopingspunten en richtlijnen die het concept Antwoord© aangeeft helpen bij het vormgeven en inrichten van een KCC.

Antwoord© levert kennis, bouwstenen, systemen en ondersteuning waarmee overheden hun dienstverlening kunnen verbeteren. Doel is om sneller en begrijpelijker, maar vooral ook het juiste antwoord te geven via verschillende kanalen. Bovendien moet informatie ook makkelijker vindbaar zijn.

Bij opzet van een KCC zijn veel (vak)disciplines en mensen betrokken en is een gefaseerde, projectmatige opzet met een heldere visie op dienstverlening en het beoogde einddoel belangrijk. Juist vanwege die benodigde multidisciplinaire kennis en ervaring op het raakvlak van organisatie, proces en dienstverleningsdoelstellingen en informatievoorziening kunnen wij u niet alleen uitstekend helpen bij de opzet en inrichting van een KCC, maar u ook de ondersteuning bieden die nodig is om uw KCC op een hoger niveau te brengen.

Neem contact met ons op of vul het formulier in voor meer informatie of om een afspraak te maken voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

 

 

 

 

 

 

Laatste berichten
  • Offshore-wind
    Nu is het moment voor een omslag naar duurzame mobiliteit
    3 januari 2022
  • ketenzorg
    De impact van leiderschap op Ketensamenwerking in het Sociaal Domein
    3 januari 2022
  • water_ring
    Samenwerking Gemeenten bespaart geld: ja / nee
    23 januari 2018
Over ons
Hulstein Consultancy is een jong en dynamisch interim- en adviesbureau met een grote diversiteit aan kennis en ervaring met project- en interimmanagement binnen de Publieke sector en het Zorgdomein.
  • Home
  • Over ons
  • Diensten
  • Onze Klanten
  • Nieuws
  • Contact
Contactgegevens
  • Meester Ceelensingel 8
    5247WS Rosmalen
  • Telefoonnummer:
    Werk: 073-5225442
    Mobiel: 06-46003179
    E-mail: info@hulsteinconsultancy.nl

Find us on:

TwitterLinkedinMailWebsite
© 2017 Hulstein Consultancy | KvK-nummer: 59423366 | ABN Rekening: NL65ABNA 045.11.11.761 | Btw-nummer: NL8534.75.921.B01